Thuismeting bij hartfalen
Thuismeting bij hartfalen
Thuismeting
Uw hartfalenverpleegkundige heeft met u gesproken over thuismeting bij hartfalen. Dit gebeurt met de zogenaamde ThuismeetApp. De ThuismeetApp is een eenvoudig programma dat u zelf bedient op een iPad (tablet).
Met dit programma kunnen u en uw zorgverleners zien hoe het met uw gezondheid gaat. Een mogelijke verslechtering van uw conditie wordt eerder opgemerkt en de juiste behandeling kan eerder worden ingezet. Daarnaast geeft het programma u adviezen om op een goede manier met hartfalen en uw gezondheid om te gaan.
Metingen
De ThuismeetApp op de iPad leidt u langs de benodigde metingen. Denk bijvoorbeeld aan een vragenlijst, een speciaal aangesloten weegschaal en een bloeddrukmeter. Door een simpele druk op de knop stuurt u uw gegevens naar het Medisch Service Center (MSC) van Sensire. De medewerkers van het MSC controleren of de uitslagen van de metingen goed zijn. Daarnaast ziet u zelf ook de resultaten op het scherm.
Verslechtering
Mochten de resultaten van de meting afwijkend zijn, dan neemt een medewerker van het MSC (via beeldbellen) contact met u op.
Als er echt iets aan de hand lijkt te zijn, wordt uw hartfalenverpleegkundige ingeschakeld. De hartfalenverpleegkundige kan, indien nodig, vervolgens actie ondernemen.
Deelnemen
Als u gebruik wilt maken van deze ThuismeetApp, kunt u dit aangeven bij de hartfalenverpleegkundige. De hartfalenverpleegkundige begeleidt u onder supervisie van de cardioloog.
"Vroeger wist ik niet zeker of het goed of slecht met me ging. Ik kon een verslechtering niet altijd herkennen. Nu kan ik dat wél, en bovendien weet ik beter wat ik zelf al kan doen. De zekerheid dat er bij ernstige verslechtering direct een zorgverlener meekijkt, geeft mij veel rust".
Paul de Groot, hartfalenpatiënt.
De ThuismeetApp is tot stand gekomen door een samenwerking tussen het Slingeland Ziekenhuis, Sensire en Focus Cura.