Logo Slingeland Ziekenhuis.
 
Klik op deze knop om alle folders te doorzoeken.Zoek folders
Klik op deze knop om dit document te printen.Print pagina
Klik op deze knop om dit document als PDF te downloaden.Download PDF
Klik op deze knop om de tekstgrootte te vergroten.Grotere tekst
Klik op deze knop om de tekstgrootte te verkleinen.Kleinere tekst

PiMS folder informatie logo

Verpleegafdeling N0
Acute Opname Afdeling

Weer naar huis

Weer naar huis

De knop om deze folder als favoriet te markerenFavorietDe knop om deze folder per email door te sturen.Stuur door

Algemeen

Binnenkort mag u naar huis, uw behandeld arts heeft dit met u besproken. In deze folder vindt u informatie over uw vertrek uit het ziekenhuis en kunt u de adviezen nalezen.

Ontslaggesprek

De verpleegkundige van de afdeling voert een ontslaggesprek met u. In dit gesprek komt aan bod: nazorg, vervoer, medicatie, controle en/of nabehandeling, leefregels en adviezen. Ook evalueert de verpleegkundige met u de opname.

Uw vertrek uit het ziekenhuis


Nazorg

Tijdens uw opname in het ziekenhuis is met u besproken of u na uw ontslag uit het ziekenhuis nog zorg nodig heeft. Indien nodig, is er hulp voor thuis geregeld. Mogelijk gaat u voor tijdelijke opvang naar een verzorgings-, verpleeghuis of revalidatiecentrum. Eventuele hulpmiddelen zijn verkrijgbaar bij de thuiszorgwinkel.

Vervoer

Wanneer u met ontslag kunt, kunt u uw familie of een kennis vragen u op te komen halen. Als het niet mogelijk is om zelf vervoer te regelen kunt u dit overleggen met de verpleegkundige.

Medicatie

Bij ontslag naar huis schrijft de arts uw medicijnen voor. De apothekersassistent bespreekt met u wat er wijzigt in het medicijngebruik. Ook vraagt zij u waar u de medicatie wilt ophalen. U kunt ze ophalen bij de Apotheek Oude IJssel, deze bevindt zich in het ziekenhuis (in het TEC-gebouw boven de huisartsenpost) of bij uw eigen apotheek. De apothekersassistente zorgt ervoor dat de medicijnenlijst naar de juiste apotheek gestuurd wordt. Als u naar een verzorgings- of verpleeghuis gaat, dient u de medicijnen die u nog thuis heeft mee te nemen. Voor nieuwe medicijnen geeft de apothekersassistent de recepten door aan de apotheek van het verzorgings- of verpleeghuis.

Controle en/of nabehandeling

De arts heeft met u gesproken over een eventuele controle of nabehandeling. Voor de controle wordt een afspraak gemaakt op de polikliniek. De verpleegkundige bespreekt met u welke afspraken voor u gemaakt zijn. Deze zijn ook terug te vinden in het patiëntenportaal Mijn Slingeland. Hier kunt u ook uw medisch dossier inzien. U kunt er onder andere uitslagen bekijken, afspraken maken, herhaalrecepten aanvragen en contact leggen met uw zorgverleners via een elektronisch consult. Meer weten over Mijn Slingeland? Ga naar www.mijnslingeland.nl.

Problemen of vragen na uw opname

De medisch specialist informeert uw huisarts over uw ontslag en stuurt een digitale ontslagbrief waarin alles staat over uw behandeling en de nazorg. Neem bij problemen of vragen na uw opname in het ziekenhuis contact op met uw huisarts. Uw huisarts is op de hoogte van uw situatie. Indien nodig overlegt de huisarts met de specialist in het ziekenhuis. Buiten kantoortijden en in het weekend kunt u de huisartsenpost bellen.

Uw mening telt
Het is voor ons belangrijk om te weten hoe u onze zorgverlening heeft ervaren. Op deze manier kunnen wij de kwaliteit blijven verbeteren. Regelmatig sturen wij patiënten thuis een vragenlijst toe waarin wij vragen naar hun mening over onze zorgverlening. U ontvangt deze vragenlijst wanneer u een e-mailadres heeft laten registreren bij de balie of in Mijn Slingeland. Daarnaast kunt u uw mening kwijt op het suggestieformulier 'Bent u tevreden? Kan het beter? Uw mening telt!'. Het suggestieformulier is verkrijgbaar op verpleegafdelingen en poliklinieken. Op de website www.slingeland.nl kunt u een digitaal suggestieformulier invullen (ga naar Patiënt > Praktische zaken > Klacht of suggestie).

Wanneer u een klacht heeft, kunt u de folder 'Een klacht, wat zijn de mogelijkheden' raadplegen.

Uw privacy en onze geheimhouding

Om u de beste zorg te kunnen geven, hebben wij gegevens van u nodig. Deze gegevens leggen wij digitaal vast en beveiligen wij goed. Wij gaan zorgvuldig om met deze gegevens en houden ons aan de wet- en regelgeving. Dit betekent onder andere dat al onze medewerkers een geheimhoudingsplicht hebben en u als patiënt recht heeft op privacy. Uitgebreide informatie over uw privacy, rechten en plichten vindt u in de folder ‘Uw rechten en plichten als patiënt’. Deze folder kunt u raadplegen op folders.slingeland.nl.

Speciale instructies


Medicijnen

Wondverzorging

Hulp- en verbandmiddelen

Voeding

Speciale maatregelen

Lichamelijke hygiëne




Foldernummer: 1895-okt 24